مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: بلاتکلیفی سند مالکیت املاک آموزش و پرورش دماوند موجب از دست دادن امتیازات میشود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، زهرا طاولی در نخستین نشست کارگروه مشترک تفاهمنامه سه جانبه ادارات آموزش و پرورش، ثبت اسناد، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در شهرستان دماوند اظهار داشت: هنوز سندی به نام آموزش و پرورش برای زمینهایی که کاربری آموزشی دارند و به این منظور از آنها استفاده میشود، صادر نشده است.
وی افزود: یکی از دغدغههای ما تثبیت و صدور سند برای زمینها است تا اگر مدارس نیاز به تخریب و بازسازی داشتند، این مهم قابل اجرا باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: درخواست ما از نماینده مجلس این است که صدور سند برای زمینها و مدارس بلاتکلیف سریعتر انجام شود، زیرا برخی از مجوزها برای ساخت و ساز ونوسازی مدارس محدود به یک بازه زمانی محدودی است که اگر از این فرصت استفاده نشود، قطعا بسیاری از امتیازات را از دست میدهیم.
طاولی بیان کرد: رسیدگی به این مشکل نیازمند کار جهادی و همت بالای مسئولان شهرستان دماوند است تا بتوانیم در پروسههای بهتر کردن فضای آموزشی و امکانات دولت در نوسازیها و خیرین گامهای مفیدی برداریم.
وی تصریح کرد: براساس اولویت، لیست اراضی که نیاز است برای آنها سند صادر شود ارائه میشود تا با اتفاقات و تصمیمگیریهای مثبت بتوان برای دهههای بعد نیز اقدام مثبت انجام شود و با فراهم کردن امکانات آموزشی و شرایط بهتر تراکم روستاها با کوچ معکوس که اخیرا شاهد هستیم ادامه یابد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی از چالشهای بزرگ در این حوزه عدم کیفیت ساختار فیزیکی مدارس یا نامطلوب بودن فضاهای آموزشی است، این در حالی است که امکانات وجود دارد و کاربریها مشخص است، اما از آنجا که در قسمتهای مختلف قانونی و اداری دست بسته هستیم، نتوانستهایم استفاده بهینه همچون ساخت مجتمعهای اموزشی داشته باشیم.
طاولی عنوان کرد: در خصوص مسئله مذکور باید در درازمدت تدبیر شود و با کمک مسئولان برای زمینها سند صادر شود و با بهتر کردن فضای آموزشی، مقبولیت برای جذب دانش آموزان را شاهد باشیم.
وی گفت: بسترسازی از هم اکنون باید انجام شود و اقدامات جزئی برای سالیان آینده ماندگار نخواهد بود اما همفکری و هم اندیشی برای این مهم موجب میشود در آینده که آموزش سمت و سوی دیگری پیدا میکند، بسترها آماده باشند.
انتهای پیام/